Vakantie!

24 september 2021 - Amsterdam, Nederland

Vrijdag 24 september is het dan eindelijk zo ver: de start van de vakantie! Een maand lang met de fiets door Spanje en Frankrijk trekken, in het spoor van El Cid. Het inpakken van de kleding is weer klaar, altijd lastig om te kijken dat je voldoende mee hebt om zowel in 30+° als mogelijke vrieskou het aangenaam warm hebt. Tent en slaapspullen gepakt en ingepakt tegen mogelijke neerslag. De rest goed verdeelt over de fietstassen en in grote zakken gedaan om de kans op beschadiging tijdens het vervoer op de vliegvelden te minimaliseren.
De route is in hoofdlijnen uitgezet, ik heb de eerste zes dagen overnachtingen geboekt, een huisgenoot gevraagd om voor mijn planten te zorgen en contactinformatie en het grove plan achter gelaten ICE.

Nog even een rondje fietsen op de fiets die ik net van Arnold heb teruggekregen. En dat fietst heerlijk! Totdat ik probeer het heuveltje achter mijn huis op te rijden. Bij het terugschakelen naar het binnenblad loopt die ketting er in een vloeiende beweging vanaf. Kan gebeuren, terug leggen en verder fietsen. Maar dit blijft herhaaldelijk gebeuren. Dan toch maar nog even met Arnold bellen of we hier nog iets aan kunnen doen, want zonder binnenblad wordt dit wel heel pittig.

Arnold heeft nog wel tijd en dus fiets ik nog even naar hem toe om het binnenblad om te keren zodat de schuining niet naar binnen, maar naar buiten loopt. En inderdaad, bij herhaaldelijk terugschakelen naar het binnenblad blijft de ketting nu goed liggen. De fiets is er nu echt klaar voor. Ik fiets naar huis om de laatste zaken te controleren en pols bij mijn huisgenoot of ze al klaar is om mee te gaan naar Schiphol om te helpen de fiets in te pakken. Daarop biedt een vriend van haar aan om mij met zijn bestelbus naar Schiphol te brengen en te helpen met het inpakken. Dat slaan we natuurlijk niet af!

Een kort autoritje later staan we op schiphol en lopen we richting de centrale hal op zoek naar het bagagedepot.